Funkčné inovačné vzdelávanie pre vedúcich pedagogických zamestnancov a vedúcich odborných zamestnancov
Druh kontinuálneho vzdelávania: Funkčné inovačné vzdelávanie
Termín vzdelávania | 31.08.2019 (sobota) POSLEDNÝ TERMÍN! |
---|---|
Rozsah vzdelávania | Spolu 60 hodín, z toho 40 hodín prezenčne a 20 hodín dištančne. |
Miesto konania | Univerzita Komenského v Bratislave Centrum ďalšieho vzdelávania Odbojárov 10/a (učebňa č.29) 831 04 Bratislava Doprava: zástavka Zimný štadión, MHD: 39, 61, 63, 74, 78, 204 |
Cieľová skupina | Kategória: pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec. Podkategória: učiteľ pre predprimárne vzdelávanie (učiteľ materskej školy), učiteľ pre primárne vzdelávanie (učiteľ prvého stupňa), učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie (učiteľ druhého stupňa), učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie, vyššie odborné vzdelávanie (učiteľ strednej školy), asistent učiteľa, asistent vychovávateľa, asistent majstra odbornej výchovy, psychológ, školský psychológ, špeciálny pedagóg, školský špeciálny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg. Kariérová pozícia: vedúci pedagogický zamestnanec alebo vedúci odborný zamestnanec: riaditeľ, zástupca riaditeľa, hlavný majster odbornej výchovy, vedúci vychovávateľ, vedúci odborného útvaru. |
Cieľ aktivity | Získať informácie o nových trendoch v pedagogike, pedagogickej psychológii, personálnom a pedagogickom radení, vedieť vyhodnotiť uplynulých sedem rokov a nastaviť procesy riadenia vo všetkých oblastiach na ďalších sedem rokov. |
Profil absolventa | Vedúci pedagogický zamestnanec alebo vedúci odborný zamestnanec školy a školského zariadenia absolvovaním vzdelávania: • inovuje a skvalitňuje potrebné manažérske kompetencie pre strategické riadenie školy a školského zariadenia, • vie prakticky využívať a uplatňovať manažérske nástroje pri riešení rôznych situácii a zmien, ktoré prebiehajú v škole a školskom zariadení a na záver reflektovať ich, • vie svoje rozhodnutia a riešenia odborne zdôvodniť s odvolaním sa na konkrétnu východiskovú situáciu a podmienky, čo zvýši úroveň jeho riadiacich kompetencií smerom dovnútra školy, i k verejnosti, • vie riadiť školský vzdelávací program alebo program výchovy a vzdelávania v súlade s novými trendmi výchovy a vzdelávania a potrebami žiakov, • vie reflektovať potrebu zmien a profesionálne ju viesť, uvedomuje si zmenu ako výzvu a vie inšpirovať k zmene aj tím, • vie implementovať nástroje a techniky autoevalvácie organizácie, vyhodnotiť ich a zabezpečiť ďalší rozvoj na základe zistených skutočností, vie motivovať a hodnotiť zamestnancov. |
Forma výučby | Kontinuálne vzdelávanie sa bude realizovať formou prednášok, zážitkového vzdelávania, skupinového vzdelávania, riešení aplikačných úloh, prípadových štúdií a analýzy dištančných úloh. |
Obsahová náplň | Obsah je rozvrhnutý do 7 tematických celkov: 1. Pozícia vedúceho zamestnanca v organizácii Manažérska psychológia. Príbehy úspešných manažérov. Výzvy na poste manažéra. 2. Kultúra organizácieNové trendy v kultúre organizácie. Imidž školy, marketing. Konflikty, mediácia. 3. Vedenie tímu pri realizácii školského vzdelávacieho programu – pedagogické riadenie Nové trendy vo výchove a vzdelávaní. Vízia, ciele, misia školy a školského zariadenia. Kompetenčný profil zamestnancov, teória generácií a kompetencie žiakov. Riadenie zmien. 4. Vedenie tímu, leadership – personálne riadenie Manažér a líder, rozdiely medzi nimi. Vedenie tímu. Rozvoj jednotlivcov. 5. Právne poradenstvo, finančné poradenstvo, ekonomické a právne Zoznam smerníc, tvorba vnútorných smerníc organizácie, ich aktualizácia, školský poriadok, pracovný poriadok, bezpečnostné predpisy, riešenie sťažností - postup, ďalšie legislatívne predpisy. Aktualizácia právnych predpisov. Riešenie problémových vecí, modelových otázok. 6. Sebarozvoj vedúceho PZ a OZ Vedenie, rozhodovanie. Neuroveda. Manažment času. 7. Evalvácia a autoevalvácia, hodnotenie organizácie, hodnotenie zamestnancov Metódy, nástroje, cyklus PDCA, SWOT analýza, 360°spätná väzba Implementácia funkčných stratégií do každodenného života školy. Vyhodnotenie za uplynulých 7 rokov ako postupovať pri hodnotení za uplynulých 7 rokov. Uskutočnenie autoevalvácie. Hodnotenie zamestnancov. Chyby pri hodnotení? Modely hodnotenia ľudí. Metódy a nástroje autoevalvácie a hodnotenia zamestnancov. Efektívne každoročné hodnotenie zamestnancov. |
Požiadavky na ukončenie | 1. účasť najmenej 80 % z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania, |
Cena | 219€ |
Počet kreditov | Za tento druh kontinuálneho vzdelávania sa kredity nepriznávajú. |
Lektori | RNDr. Mária Nogová, PhD., PaedDr. Mária Grolmusová, PhDr. Marta Mešková, PhD., Ing. Miroslava Jakúbeková, Mgr. Dušana Bieleszová, PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD., PaedDr. Miroslav Števčík, Ing. František Kotrusz a iní odborníci z oblasti zamerania vzdelávacieho programu spĺňajúci kvalifikačné a odborné predpoklady, vedúci pedagogickí zamestnanci alebo vedúci odborní zamestnanci z praxe. |
Doklad o ukončení | Osvedčenie o absolvovaní akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania. |
Prihlasovanie | PaedDr. Miroslav Števčík tel.: +421 2 50 11 77 27 mobil: +421 911 254 590 e-mail: miroslav.stevcikcdv.uniba.sk |