Mediácia - využitie komunikácie s prvkami mediačných zručností v školskej praxi riešenia konfliktov
Pedagogický zamestnanec inovuje profesijné kompetencie v oblasti komunikácie s využitím mediačných zručností na úrovni triedy alebo skupiny v problematike predchádzania a riešenia konfliktov. Zároveň úspešným absolvovaním môže získať aj 3% príplatok z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený.
Upozorňujeme, že pri prihlasovaní je potrebné priložiť scany dvoch požadovaných dokumentov, NIE ich fotografie z mobilu. Pri uvedenom inovačnom vzdelávaní je to scan diplomu, príp. maturitného vysvedčenia a scan osvedčenia o absolvovaní adaptačného vzdelávania alebo čestného prehlásenia o absolvovaní adaptačného vzdelávania, príp. scan osvedčenia o atestácii.
Spôsob platby bude oznámený včas.
Druh vzdelávania: Inovačné vzdelávanie
Číslo oprávnenia na poskytovanie: 2/2021 – IV
Druh vzdelávania: Inovačné vzdelávanie
Číslo oprávnenia na poskytovanie: 2/2021 – IV
Rozsah, počet hodín, platnosť
Rozsah spolu: 50 hodín
Rozsah prezenčne: 42 hodín
Rozsah dištančne: 8 hodín
Platnosť oprávnenia na poskytovanie vzdelávania: do 12. januára 2026
Cieľová skupina
Kategória:
kategórie pedagogických zamestnancov:
- učiteľ,
- majster odbornej výchovy,
- vychovávateľ,
- pedagogický asistent,
- školský špeciálny pedagóg,
- učiteľ profesijného rozvoja.
Podkategória:
- učiteľ materskej školy,
- učiteľ prvého stupňa základnej školy,
- učiteľ druhého stupňa základnej školy,
- učiteľ strednej školy,
- učiteľ základnej umeleckej školy.
Kariérový stupeň:
- samostatný pedagogický zamestnanec,
- pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou,
- pedagogický zamestnanec s druhou atestáciou.
Profil absolventa
Profil absolventa po ukončení vzdelávania:
- identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa/žiaka na základe získaných inovovaných metód a nástrojov,
- identifikuje príčiny problémov/konfliktov a prekážok v edukácii a sociokultúrny kontext dieťaťa/žiaka na jeho úspešnosť,
- využíva moderné stratégie na podporu personálneho a sociálneho rozvoja detí/žiakov,
- efektívne komunikuje s deťmi/žiakmi a vhodnou komunikáciou s využitím prvkov mediačných zručností a praktických aktivít vytvára pozitívnu, pracovnú a sociálnu klímu triedy/skupiny,
- rieši náročné výchovné situácie, vytvára pozitívnu emocionálnu, sociálnu klímu v triede/v skupine a prostredie podnecujúce rozvoj osobnosti dieťaťa/žiaka s využitím komunikačných prvkov programu rovesníckej mediácie,
- rozvíja sebareflexiu, sebahodnotenie a vzájomné hodnotenie detí/žiakov s využitím inovovaných komunikačných zručností v línii mediácie,
- ovplyvňuje personálny rozvoj dieťaťa/žiaka (pozná moderné stratégie a metódy personálneho rozvoja) a aplikuje ich podľa individuálnych potrieb a diverzity dieťaťa/žiaka),
- plánuje, projektuje a inovuje výchovno-vzdelávaciu činnosť v kolektíve a rozvíja sociálne zručnosti a postoje detí/žiakov na základe implementácie komunikácie s využitím prvkov mediačných zručností,
- realizuje a hodnotí aktivity s využitím prvkov mediačných zručností na tvorbu a podporu pozitívnej kultúry v škole,
- identifikuje sa s profesijnou rolou pedagogického zamestnanca v súlade s efektívnou komunikáciou využívajúcou mediačné prvky a princípy riešenia konfliktov v škole.
Dokumenty:
Oprávnenie na poskytovanie vzdelávania: Oprávnenie 2_2021_IV
Program v pdf: Mediácia - využitie komunikácie..